STOP przemocy i agresji

Miniony tydzień w naszej klasie 2c upłynął pod hasłem „Stop przemocy i agresji”

. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w różnych formach zajęć, które miały pomóc w zrozumieniu, jak ważne są dobre relacje, umiejętność radzenia sobie ze złością i wybieranie pokojowych rozwiązań w trudnych sytuacjach.

Podczas odgrywania scenek w grupach uczniowie szukali „pokojowych” reakcji na frustrujące sytuacje oraz rozmawiali, jak zachować spokój bez okazywania złości.

Na podstawie opowiadania „Przybij piątkę, kolego!” odbyła się rozmowa o budowaniu dobrych relacji. Dzieci przedstawiały scenki i próbowały znaleźć najlepsze rozwiązania w trudnych sytuacjach 🤗.

W czasie dyskusji o trudnych sytuacjach szkolnych uczniowie zastanawiali się: Jak czuje się osoba poszkodowana? Dlaczego użyto przemocy? Jakie zachowania są prawidłowe?

Poznali i utrwalili krótki wierszyk o prawach i możliwościach korzystania z pomocy.

Podczas zabawy „Tajemniczy przyjaciel” dzieci uczyły się, jak drobne gesty życzliwości budują lepszą atmosferę w klasie. Przez tydzień każdy uczeń był „tajemniczym przyjacielem” wylosowanej osoby i starał się sprawiać przyjemne niespodzianki. Po tygodniu dzieci
podzielą się wrażeniami. Spróbują wskazać osobę, która była ich tajemniczym przyjacielem.

Powstały prace plastyczne pod hasłem: „Nie stosuję przemocy”.

W czasie spaceru do parku uczniowie dzielili się dobrym słowem z napotkanymi przechodniami, wręczając własnoręcznie wykonane serduszka ❤️.

Na zakończenie tygodnia założyliśmy klasowy „Słoik Wdzięczności”, do którego każdy może wrzucać karteczki z dobrymi słowami i podziękowaniami 🤗.

Był to tydzień pełen refleksji, rozmów i wspólnych działań, które pokazały, że życzliwość, wsparcie i umiejętność pokojowego rozwiązywania konfliktów są najlepszym sposobem na budowanie bezpiecznej i przyjaznej klasy.

Jagoda Rojewska